Jak správně uvést Toley do hry?

Co to vlastně Toley je a jak s ním hrát RINGER?

06.11.2013 22:07
Toley je větší kulička ze skla nebo keramiky o max. průměru 19,1 mm. Někdy se jí také říků shooter. A jak tento Toley uvedeme do hry? Nejdříve musíme z ukazováčku a prostředníčku utvořit kolíbku do které Toley vložíme viz obrázek Za Toley potom posuneme palec, který je hybnou silou pro vystřelení...

Jak hrát RINGER

Úvod

06.11.2013 20:25
Hra RINGER je v podstatě jednoduchá. O co tedy tady jde? Tuto hru může hrát více hráčů najednou. Nejčastější počet je ale 2-4 hráči. Taky se může hrát týmová hra a to 2 hráči proti 2. Při samotné hře se každý hráč snaží speciálním pohybem palce vystřelit svůj Toley (větší kulička) ležící na kolíbce...

1. Rozhoz

02.11.2013 20:16
Rozhoz je při RINGERu velice důležitý. Při rozhozu se hraje o to, který z hráčů  hru začne. Při rozhozu se hráči postaví na hranu kruhu a cvrnknou svůj Toley z ruky tak aby se co nejvíc přiblížil čáře na na druhé straně kruhu případně hraně hracího kruhu nacházející se na druhé polovině...

2. Uvedení Toleye do hry

02.11.2013 20:28
Toley uvedeme do hry tak, že ho položíme do jamky mezi ukazováček a prostředníček přičemž klouby prstů se dotýkají hrany hřiště a koleno jedné nohy se dotýká země. Palec, který se nachází za Toleyem ho potom pohybem dopředu uvede do pohybu směrem ke kuličkám uvnitř kruhu. Poznámka: Hráč může začít...

3. Toley vystřelí kuličku z hracího kruhu a zůstane v kruhu

06.11.2013 19:10
Pokud Toley uvedený hráčem do hry vystřelil jednu nebo více kuliček a sám zůstal v hracím kruhu, tak si hráč připisuje bod za každou takto vystřelenou kuličku a pokračuje dále ve hře z místa kde zůstal stát jeho Toley. Poznámka: hráčům je zakázáno chodit uvnitř kruhu.

4. Pokračování hry s toleyem uvnitř kruhu

06.11.2013 19:42
Jak již bylo pospsáno v bodě 3. hráč jehož Toley po vystřelení 1 nebo více kuliček zůstal v hracím kruhu pokračuje dále ve hře. To provede tak, že Tolej umístí opět do jamky mezi ukazováček a prostředníček a klouby prstů se dotýká místa kde původně stál jeho Toley. Z tohoto místa může tedy znovu...

5. Tolej zůstal uvnitř kruhu, ale nevystřelil žádnou kuličku

06.11.2013 19:52
V případě, že zůstane hráčův Toley v hracím kruhu a při předchozím cvrnknutí nevystřelil žádnou kuličku pokračuje ve hře protihráč a Toley zůstává na místě uvnitř kruhu přičemž protihráč může hrát s cílem zasáhnout a vystřelit tento Toley. Před začátkem hry nebo Turnaje je nutno dohodnout zda je...

6. Pokračování hry dalším hráčem

06.11.2013 19:58
Další hráč pokračuje ve hře stejně jako první hráč z libovolného místa vně hracího kruhu s cílem vycvrnknout co nejvíce kuliček nacházejících se uvnitř kruhu včetně případných Toleyů protihráčů.

7. Hra na Toley protihráče - vyřazení protihráče ze hry

06.11.2013 20:06
Pokud je uplatňováno pravidlo hry na protihráčův Toley může se pokusit hráč tento Toley vystřelit z hracího kruhu svým Toleyem. V případě, že se mu to povede získává všechny kuličky protihráče (ty které získal od počátku hry včetně jeho Toleye). Ve většině případů se tak zároveň stane vítězem hry...

8. Hráčův Toley opustil kruh bez vystřelení kuličky či protihráčova Toleye

06.11.2013 20:15
Pokud hráčův Toley projde skrz hrací kruh a následně jej opustí bez toho aniž by vystřelil z hracího kruhu nějakou libovolnou kuličku pokračuje ve hře protihráč. Tak se ve hře neustále střídají jednotliví hráči v pořadí, které jim bylo stanoveno při rozhozu.

9. Ukončení hry

06.11.2013 20:21
Hra je ukončena a vítězem se stane ten hráč, který získal nadpoloviční většinu kuliček ve hře. Toho lze docílit tím, že vystřelí hráč nadpoloviční většinu kuliček z hracího kruhu a nebo při uplatnění pravidla hry na Toley vystřelením protihráčova Toleye z kruhu a získáním jeho kuliček případně...

Ke stáhnutí

Pravidla Ringer pro Mistrovství světa v Anglii

02.11.2013 20:38
Zde si můžeš stáhnout pravidla pro hru Ringer tak jak jsem je našel na internetu na stránkách českého kuličkového svazu. Pravidla ringer MS Anglie.pdf (70 kB)